تبلیغات
آموزش کسب و کار الکترونیک,تجارت الکترونیک,کسب وکار الکترونیک,بهینه سازی سایت,ایمیل, E-Business,e-commerce, مارکتینگ,بازاریابی الکترونیکی,لینکدین,افزایش رتبه الکسا

Image result for ‫مدیران‬‎

اهم وظایف مدیران ، در قلمرو روابط انسانی محصور است. روابط انسانی شامل كلیه ارتباطاتی است كه به اقتضای كار با كاركنان خود دارند. مدیریت موثر آن است كه از استعدادها و افكار و عقاید و نیروی افراد هر دستگاه و افراد جامعه و كاركنان هر موسسه حداكثر بهره وری را دشته باشد.
در ذیل برخی از روشها و اصول كلی را كه هر مدیر برای انجام كار خود باید مورد نظر قرار دهد به اختصار بیان می كنیم.
- وضع هر یك از كاركنان را مورد بررسی قرار دهید.
- به زیر دستان علاقه نشان دهید، همه افراد خون گرم نیستند
- شنونده خوبی باشد.
- كاری كنید كه كاركنانتان با میل و رغبت كار را انجام دهند.
- انتقاد یا ملامت رابه طور مثبت انجام دهید.
- مدیری كه همیشه مراعات حال زیر دستان را می كند، كاركنان او فعال و وفادار بوده و نسبت به هم همكاری خواهند داشت.
- نظر مشورتی و كمك زیردستان را بخواهید.
- انتقاد و ملامت را در خفا انجام دهید.
- تحسین را در حضور دیگران انجام دهید.
- قسمتی از مسئولیت خود را به زیر دستان تفویض كنید
- در صورت استحقاق در تجلیل زیر دستان خود اقدام كنید.
- هرگز فراموش نكنید كه مدیر سرمشق زیر دستان خود می باشد.
- به كاركنان خود نشان دهید به آنان اعتماد داشته و از ایشان انتظار دارید تا به بهترین وجهی انجام وظیفه كنند.
- برای زیردستان خود هدفی معین كیند كه به خاطر رسیدن به آن به تلاش بیفتند وجد و جهد كنند.
- به زیردستان فرصت دهید در تصمیماتی كه گرفته می شود ( خصوصا تصمیماتی كه در وضع آنان اثر دارد ) شركت جویند.
- از تحكم و تسلط اجتناب كنید.
- خواسته های خود را به صورت پیشنهاد یا خواهش درآورید.
- هنگام طرح در خواست یا پیشنهاد دلیل آنرا حتما ذكر كنید.
- حتی وقتی كه هنوز طرح ها و برنامه های شما در مرحله ابتدائی است بگذارید، معاونین شما، راجع به آنها اطلاعاتی پیدا كنند.
- همیشه جنبه مثبت را در نظر بگیرید.
- تعادل داشته باشید
- هر وقت در اشتباه می باشید یا كه مرتكب اشتباهی شده اید به خطای خود اعتراف كنید.
- اگر فكر و سلیقه ای را پسندیدید دلیل آن را به مبتكر و صاحب فكر بگوئید
- به این حقیقت كه افراد، افكار ونظریات پیشنهادی خود را بهتر از سایرین به مورد اجرا می گذارند اهمیت بدهید.
- درباره آنچه می گوئید و طرز ادای آن دقیق باشید.
- از غرولند معمولی كاركنان ناراحت نشوید.
- این احساس را در زیردستان بوجود آورید كه كار آنان مهم است
- كاركنان خود را از اموری كه در وضع آنان تاثیر دارد مطلع سازید.
- وضع كاركنان تان را به آنان اطلاع دهید.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو


تاریخ : سه شنبه 6 مرداد 1394 | 04:45 ب.ظ | نویسنده : ساناز داودی | نظرات
.: Weblog Themes By SlideTheme :.






خرید پروژه، مقاله و پایان نامه

پونیشا :: نیروی کار مجازی

آگهی ساز - آگهی و تبلیغات رایگان



  • ام جی