تبلیغات
آموزش کسب و کار الکترونیک,تجارت الکترونیک,کسب وکار الکترونیک,بهینه سازی سایت,ایمیل, E-Business,e-commerce, مارکتینگ,بازاریابی الکترونیکی,لینکدین,افزایش رتبه الکسا

قسمت اول



‫کسب وکارالکترونیکی‬‎


آنچه در این مقاله می بینید حاصل تجربیات «جان اوشر» است او صدها كالا را بهینه سازی یا ابداع كرده است یكی از این محصولات یك مسواك برقی است كه تبدیل به پرفروش ترین مسواك آمریكایی شد و آن هم فقط در طول 15 ماه! كسانی كه با دنیای كسب و كار آشنا هستند به خوبی می دانند كه این یك شاهكار است. او همچنین چندین كمپانی موفق را تاسیس كرده است. یكی از این كمپانی ها Cap Toys است كه توانست به فروش 125 میلیون دلار در سال دست پیدا كند و سپس آن را به كمپانی «Hasbro» فروخت. اما یكی از بزرگترین كارهای او كه كمك بزرگی به دنیای كسب و كار كرد این بود كه شروع به تهیه لیستی از اشتباهات كرد كه نباید در شروع یك كسب و كار جدید آن ها را مرتكب شد. این لیست حاصل تجربیات سالها ابداع و تاسیس كارهای جدید است.

جان 57 ساله می گوید: «بعد از اینكه شركت خود را به «Hasbro» فروختم لیستی از همه اشتباهات خود را تهیه كردم. اشتباهاتی كه می دیدم دیگر كارآفرین ها هم مرتكب می شوند كارآفرین سریالی ما ادامه می دهد: «من می خواستم سازمانی تأسیس كنم و در بدو كار هیچ كدام از این اشتباهات را مرتكب نشوم و می خواستم بدانم به این روش می توانم یك سازمان ایده آل ایجاد كنم. او یك لیست غیر رسمی شامل 16 اشتباه تهیه كرد و سپس نهایتاً آن را به 17 تا رساند و حاصل تجربیات وی تاكنون در تحقیقات تجاری دانشگاه هاروارد مورد استفاده قرار گرفته است. این لیست در رسانه ها و سخنرانی هایی كه مخاطب آنها تجار و بازرگانان هستند مورد استفاده قرار گرفته است. او در سال 1999 این لیست را برای تولید مسواك برقی معروف خود به كار گرفت این كالا در سال 2001 میلادی وارد بازار شد و تبدیل به پرفروش ترین مسواك شد و در نهایت این كمپانی را به قیمت 475 میلیون دلار فروخت.

او می گوید: «من انتظار نداشتم این لیست واقعاً كار كند و شاید هم دیگر چنین موفقیتی تكرار نشود اما ما به این روش یك كسب و كار بی عیب و نقص را از شروع كار تا فروش آن ایجاد كردیم.»

اوشر همچنین یك ظرفشور برقی تولید كرد و آن را به شركت «Procter & Gamble» (همان شركتی كه كمپانی مسواك برقی را خریده بود) فروخت. جان اوشر همچنان در حال تولید كسب و كارها و محصولات جدید است و در این مسیر به تحقیقات خود ادامه می دهد. و می خواهد از تجربیات جدیدش چیزهای جدیدی یاد بگیرد. این مقاله هدیه یاد بگیر دات كام به همه افرادی است كه می خواهند كسب و كاری جدید را آغاز كنند و راهی به سوی موفقیت پیش گیرند.

در خلال اشتباهاتی كه اوشر ذكر می كند به كارآفرین ها می گوید: آنها كه هستند؟ و برای رسیدن به بالاترین سطح از تكامل چه كارهایی باید انجام دهند؟

 

اشتباهاتی كه همه مرتكب می شوند

اشتباه اول: بیشتر افراد معمولاً به اندازه كافی برای تحقیقات روی طرح و ایده خود وقت صرف نمی كنند تا ببینند واقعاً ارزش آن را دارد یا نه و به همین دلیل شكست می خورند این معمولاً مهمترین اشتباه همه است.

به اعتقاد اوشر 9 نفر از هر 10 كارآفرین به خاطر این كه طرح و ایده آنها ارزشی را كه تصور می كردند نداشته است  شكست می خورند. گاهی افراد آن قدر شور و شوق به انجام كار جدید دارند كه از تجزیه و تحلیل آن غافل می شوند. و همین باعث شكست آنها می شود آنها ممكن است بسیار با استعداد و لایق باشند و هر كاری كه از دستشان بر می آید انجام دهند ولی به نتیجه مناسبی دست پیدا نمی كنند چون قدم اول را مشكل دار برداشته اند. یعنی ایده با ارزشی انتخاب نكرده اند.

اشتباه دوم: تخمین نادرست از بازار، تعداد مشتریان احتمالی، زمان بندی و قسمتی از بازار كه نصیب آنها خواهد شد.

بیشتر افراد كارآفرین آن قدر درباره طرح ها و كارهای جدید خود هیجان زده هستند كه توجه نمی كنند که چند نفر مشتری واقعی آنها خواهند بود. آنها می گویند اگر كل بازار 50 میلیون مصرف كننده داشته باشد و فقط 2 درصد از بازار مشتری ما باشند آنگاه 1 میلیون مشتری خواهیم داشت حال آنكه 2 درصد از بازار رقم بسیار بالایی است و بیشتر كسب و كارها زیر 1 درصد مشتری دارند.

اشتباه سوم: كم تخمین زدن سرمایه و زمان مورد نیاز.

آنها سرمایه مورد نیاز را براساس اشتباه اول تخمین می زنند. افراد در ابتدای كار برای محیط اداری، مبلمان، كامپیوترها و استخدام یك مدیر فروش و ... پول زیادی خرج می كنند. به عبارت دیگر كارهایی انجام می دهند كه هزینه بر و هزینه ساز است و تنها به امید این هستند كه فروش بالایی داشته باشند.

همه این هزینه ها به امید حجم بالای فروش در مدتی كم انجام می شود. آنها فكر می كنند خیلی زود، سود بالایی نصیبشان می شود ولی در عمل چنین اتفاقی نمی افتد و ناگهان متوجه می شوند همه سرمایه خود را خرج كرده اند و پولی برای ادامه كار ندارند. در این زمان هزینه های پیش بینی نشده هم وجود دارند بنابراین همیشه سرمایه ای بیش از آنچه در ابتدا به نظر می رسد نیاز است حتی اگر صرفه جویی های لازم انجام شود.

اشتباه چهارم: تخمین اشتباه در حجم فروش و زمانبندی.

آنها تخمین درستی از بازار و تعداد مشتریان ندارند بنابراین برای این قسمت از كسب و كار خود پروژه های زیادی مد نظر دارند. آنها می گویند 200 میلیون خانه وجود دارد و كافیست به X تعداد از آنها جنس خود را بفروشم. اما چون در زمان محدودی كه در نظر گرفته بودند به میزان فروش مورد نظر خود نمی رسند شكست می خورند و هیچگاه فرصت پیدا نمی كنند حجم فروش كافی داشته باشند.

اشتباه پنجم: سرمایه پروژه ای را بسیار كم تخمین می زنند.

برای اجرای هر پروژه از طراحی تا تولید كالا همیشه به سرمایه ای بیش از آنچه تصور می شود نیاز است. همچنین دلایل ناشناخته ای وجود دارند كه هزینه اجرای یك پروژه را بالا می برند. بنابراین هنگام اجرای پروژه شما با كمبود منابع روبرو می شوید و پروژه كند و محدود می گردد.

اشتباه ششم: افراد زیادی استخدام می كنند و برای دفتر، مبلمان و تجهیزات اداری، هزینه زیادی صرف می كنند.

اكنون شما فروش كم و هزینه های زیادی دارید. این مشخصه سازمان هایی است كه هر روز شكست می خورند و نمونه های زیادی از آنها را می توانید ببینید. همه اینها از اشتباه اول ناشی می شود: شكست به دلیل عدم تحقیق كافی درباره ارزش طرح و فرصتی كه می خواهید روی آن سرمایه گذری كنید.


ترجمه: علی یزدی مقدم


برچسب ها: هفده اشتباه افراد در آغاز یك كسب و كار جدید، کسب و کار الکترونیکی،
دنبالک ها: آموزش کسب و کار الکترونیکی، بازاریابی محتوایی، ایمیل مارکتینگ،

تاریخ : یکشنبه 15 شهریور 1394 | 04:25 ب.ظ | نویسنده : ساناز داودی | نظرات
.: Weblog Themes By SlideTheme :.






خرید پروژه، مقاله و پایان نامه

پونیشا :: نیروی کار مجازی

آگهی ساز - آگهی و تبلیغات رایگان



  • ام جی